woensdag 9 april 2008

Naar de dierenarts


Het was vandaag een hele mooie zonnige dag en ik had het geluk dat ik niet moest werken. We hebben dan ook en flinke wandeling gemaakt met de hondjes. Momenteel liggen ze uitgeput in hun mand te slapen. (Zie foto)

Ben vanavond ook met onze meiden naar de dierenarts geweest.
Ze moesten beiden een inenting hebben tegen rabies omdat we in de vakantie naar het buitenland gaan. Fenna moest dan ook nog een tweede inenting hebben tegen de rattenziekte.
Macy jankte de boel bijeen als ze haar spuitje kreeg en Fenna gaf geen kik, zelfs toen haar oortjes werden proper gemaakt en de haartjes eruit geplukt werden, bleef ze rustig zitten.
De da heeft Fenna haar oogjes ook nog eens nagekeken. Ze zijn al fel verbeterd maar nog niet helemaal genezen. Over haar ene oog zit er nog een soort waas. Heb nu nog eens andere zalf gekregen en als het over een maand nog niet beter is, moeten we nog eens terug.
Op het einde zijn de hondjes nog eens gewogen. Fenna weegt nu 6kg800 en Macy 6kg200. Macy is nog wat aan de magere kant, maar ze is ook wel een beetje een zenuwpees. Heb ook de tip gekregen om af en toe een beetje olie aan hun eten toe te voegen en om zo nu en dan eens een gekookt eitje te geven zodat hun vacht nog meer glans krijgt. Macy haar vacht ziet er momenteel wat dof uit dus zullen we het maar eens proberen.
Heb meteen ook pipetjes meegebracht van de da tegen vlooien en teken, want als het mooier weer wordt, komen die beestjes ook weer tevoorschijn. Beter voorkomen dus. Ik krijg al jeuk als ik er nog maar aan denk.
Het was dus de moeite bij de dierenarts, en dat vond m'n portefuille ook. :-D
Maar als je die twee lieverdjes zo samen in hun mandje ziet liggen, dan weet je dat ze het waard zijn. Over mandje gesproken, ik vraag me af waarom we er voor elk één gekocht hebben, ze proppen zichzelf altijd samen in één. :-)
Grtjes v.

Geen opmerkingen: