zondag 24 augustus 2008

Naar de hondenclub.

We gaan terug met Macy naar de hondenclub. Onze keuze is gevallen op "De natte neus" in Izegem. Deze morgen was de tweede les en het ging al heel goed.
Toen Macy nog een pup was, hebben we het ook al eens geprobeerd maar het werd niks.
In die twee lessen op de nieuwe school heeft ze al het commando "liggen" geleerd en het begin van "blijven". Als Macy het leuk vindt, kan ze ook agility leren. Met alle energie die ze heeft, denk ik dat dit wel eens iets voor haar zou kunnen zijn. We gaan er alvast het beste van maken. Er zullen zeker nog foto's volgen, maar ze moet het eerst nog een beetje meer gewoon zijn.
Vorige week zijn we met z'n allen naar De Palingbeek gaan wandelen. De hondjes en de kinderen vonden het fantastisch! De honden konden er rennen en spelen en op sommige plaatsen komt weinig volk zodat ze ook wel eens zonder leiband konden lopen. Het is er heel mooi en ook voor de kinderen is er veel te doen. Er is een bezoekerscentrum met een bio-boerderij waar veel te zien is. Er zijn dieren, een speeltuin, verschillende wandel- en fietsroutes, een cafetaria en zelfs een sterrenwacht.
Het is zeker een aanrader voor anderen met honden en/of kinderen. De volgende keer neem ik zeker m'n fototoestel mee.
Nog een aanrader is de zee-honden-wandeling in De Haan op 28 september. Wij zullen er zeker zijn (als het weer een beetje meezit).

Groetjes,
v-tje

4 opmerkingen:

Unknown zei

Hallo,

Ben hier gekomen door linkje op blog van Cavaliertje Charly (die nog moet geboren worden). Wij hebben zelf ook een blenheim
Ik heb je blogje in 1 ruk uitgelezen en was aangedaan door je verhaal over Fenna! Ik had al gehoord over broodfok en vind het heel moedig van je dat je haar nog in huis hebt genomen!
Als je zin hebt kun je onze avonturen volgen op
http://gentlemilo.skynetblogs.be

Groetjes patsy en milo

Caithlynn zei

We gaan zeker mee op wandeling, kijk er ak naar uit onze drie cavjes samen, hopelijk laat odieke Fenna een beetje met rust, we zullen hem goed aan de lijn houden!
De pallingbeek ken ik niet maar likt me echt een plaatsje dat we eens dringend moeten bezoeken

groetjes Kathy

Kris Engelen zei

Met mij willen ze ook agility gaan doen, kan ik lekker mijn energie kwijt, maar ik zal nog veeeel moeten leren eerst :-)

Ruby
http://cavalierkingcharles.skynetblogs.be

Unknown zei

ALs onze Charly er is, zal ik ook eens zagen bij Dieter om mee naar de zeehondenwandeling te gaan :)

Groetjes